Cestujúci v košickej MHD môžu od dnešného dňa navštíviť nové klientske centrum DPMK, ktoré sa nachádza na prvom poschodí budovy Železničnej stanice v Košiciach.
V nových priestoroch budú poskytované všetky bežné služby – predaj a dobíjanie predplatných cestovných lístkov, predaj papierových lístkov, vybavovanie BČK, poradenstvo ohľadom cestovných poriadkov či riešenie reklamácií a podnetov cestujúcich. Centrum bude otvorené každý pracovný deň od 7.00 do 18.00 hod.

Primátor Jaroslav Polaček: „Naším cieľom bolo zvýšiť komfort cestujúcich“
Ako uviedol primátor Jaroslav Polaček (nezávislý), nový priestor vznikol v reakcii na to, že pôvodné predajné miesto na Rooseveltovej 3 už kapacitne ani technicky nespĺňalo aktuálne požiadavky a išlo o pamiatkovo chránený objekt. Investícia do nového centra má podľa neho posunúť úroveň služieb MHD v Košiciach vpred.

„Od dneška si môžu obyvatelia vybaviť všetky potrebné záležitosti priamo na železničnej stanici. Pri návrhu sme mysleli na čo najvyšší komfort cestujúcich – priestory sú moderné, bezbariérové a pripravené na rýchle a príjemné vybavenie. Je to jedna z viacerých investícií do košickej dopravy, ktoré realizujeme. Blížime sa k získaniu stavebných povolení na ďalšiu modernizáciu električkových tratí na Južnej triede a Alejovej ulici v hodnote 150 miliónov eur,“ uviedol primátor.
Prevádzka na Rooseveltovej len do konca roka
Nové klientské centrum bude postupne nahrádzať existujúce predajné miesto na Rooseveltovej, ktoré zostane v prevádzke len do konca roka. V týchto priestoroch bude naďalej fungovať prepravná kontrola a vymáhanie pohľadávok DPMK.
Vybudovanie nového centra na železničnej stanici si vyžiadalo približne 20 000 eur, pričom mesačné nájomné bude 2 000 eur.
Poverený generálny riaditeľ Roman Danko doplnil, že nové centrum disponuje tromi foto pracoviskami a zvýšenou kapacitou na vybavenie Bezkontaktných čipových kariet (BČK), čo ocenia najmä študenti, zamestnanci či návštevníci mesta.
„V budúcom roku plánujeme rozšíriť prevádzku aj na víkendy. Do tej doby si budú môcť cestujúci dobiť BČK alebo zakúpiť lístky aj pri jednom z okienok Zákazníckeho centra Železničnej spoločnosti Slovensko na prízemí,“ uviedol Danko.










